Implementatie centraal ERP-systeem Hygos Group

Vier bedrijven over naar een centraal ERP-systeem

Hygos Group breidt uit

De Hygos Group bestaat uit zo’n 17 groothandels in Nederland, Duitsland en Roemenië en is nog steeds groeiende. Dat begon allemaal met Cemex (voorheen Cemex Trescon) een groothandel in hygiene artikelen, waar wij in 2019 betrokken waren bij de implementatie van AFAS hun nieuwe erp-systeem.

In 2020 ging Cemex live met AFAS en in 2021 kwam de vraag of we nog 4 bedrijven onder de Hygos vlag wilde integreren, zodat dit systeem een centraal erp-systeem kon worden voor de Hygos Group.

Sneller digitaliseren door middel van standaarden.

"Door het implementeren van meerdere bedrijven in een AFAS omgeving heeft Hygos niet alleen meer inzicht in kosten en omzet, maar kan er ook flexibeler omgegaan worden met de inzet van personeel."

Hygos Group breidt uit

De Hygos Group bestaat uit zo’n 17 groothandels in Nederland, Duitsland en Roemenië en is nog steeds groeiende. Dat begon allemaal met Cemex (voorheen Cemex Trescon) een groothandel in hygiene artikelen, waar wij in 2019 betrokken waren bij de implementatie van AFAS hun nieuwe erp-systeem.

In 2020 ging Cemex live met AFAS en in 2021 kwam de vraag of we nog 4 bedrijven onder de Hygos vlag wilde integreren, zodat dit systeem een centraal erp-systeem kon worden voor de Hygos Group. 

Centraal ERP-systeem

In 2021 haalden wij 4 bedrijven van Hygos Group over naar het centrale erp. Hierdoor deelden zij centraal alle artikelen, debiteuren en crediteuren. Het gevolg? 

  • Meer inzicht in omzet en lasten 

  • Minder kosten en meer efficiëntie 

  • Een set aan standaarden qua werkwijze voor al deze bedrijven 

  • Personeel van verschillende vestigingen kunnen elkaar nu opvangen 

  • Centralisatie van administratie 

Maar dat niet alleen, ook het warehouse management systeem dat bij Cemex gebruikt werd, werd naadloos geïntegreerd bij twee van deze 4 Hygos vestigingen. Door centralisatie van het ERP-systeem, worden ook andere aanverwante digitaliserings opties mogelijk voor andere vestigingen. De werking ervan is al getest en zij kunnen zo van alle voordelen genieten.  

Voordelen centralisatie:

  • Meer inzicht in omzet en lasten 
  • Minder kosten en meer efficiëntie
  • Een set aan standaarden qua werkwijze voor al deze bedrijven
  • Personeel van verschillende vestigingen kunnen elkaar nu opvangen
  • Centralisatie van administratie

Zij over dit project

"Sneller digitaliseren door middel van standaarden."
"Door het implementeren van meerdere bedrijven in een AFAS omgeving heeft Hygos niet alleen meer inzicht in kosten en omzet, maar kan er ook flexibeler omgegaan worden met de inzet van personeel.

Zo wordt de administratie voor een aantal bedrijven nu al centraal gedaan, kan een inkoper bestellen voor al deze bedrijven en kunnen wij als Weprocess goed support leveren in een voor hun ontworpen servicedesk op AFAS Insite, omdat we weten hoe al deze bedrijven werken. Dat vermindert ook de kosten voor de klant en vergroot efficientie."

Wij over het project

"Het centraliseren van de bedrijven onder de Hygos vlag naar een centraal ERP-systeem, geeft hen de mogelijkheid om data te delen, standaarden te vormen en samen te groeien. En dat past precies bij de slogan van deze mooie groep ‘Sharing Ambition’."

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024