Samen de klant volledig helpen met een soepele ICT transitie

Lees over een goede samenwerking met Fourtop ICT

Het begin van de samenwerking

“Weprocess helpt als tussenpersoon bedrijven zonder eigen of met een kleine ICT afdeling” begint Marloes de Ruiter. “Wij zorgen ervoor dat processen goed worden ingericht en dat er datagedreven en in de cloud gewerkt kan worden. Oftewel sneller en efficiënter werken en dit op abonnementsbasis, waarbij de klant de keuze heeft in hoeverre ze ons nodig hebben.

Douwe van der Graaf, Sales & Marketing Manager bij Fourtop ICT geeft hierbij aan wat Weprocess toevoegt en waarmee de samenwerking met elkaar is begonnen. “Weprocess speelt voor ons een belangrijke key factor, ze nemen het IT management mee en dat is voor de samenwerking heel fijn. Wij faciliteren hierbij voornamelijk het technische stuk.”

Aanvulling

"We vullen elkaar goed aan!

We transformeren samen bedrijven van een organisatie die vastzit in IT naar een veilige en flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.”
“Weprocess speelt voor ons een belangrijke key factor, ze nemen het IT management mee en dat is voor de samenwerking heel fijn. Wij faciliteren hierbij voornamelijk het technische stuk.”

Cemex

“Het is allemaal begonnen met Cemex Trescon (tegenwoordig Cemex, onderdeel van OptiGroup), waarbij we gezamenlijk het grote project hebben opgepakt om ze van een on-premise omgeving met een verouderd ERP over te zetten naar een modern ERP pakket met cloud werkplekken.

Ze werken nu in een volledig en schaalbare, veilige cloud infrastructuur. Cemex was op zoek naar een omgeving waarin techniek en IT veel meer de kartrekker zou worden voor de innovatie van de organisatie zelf in plaats van dat de organisatie iets graag wilt wat technisch niet mogelijk is. De transitie treft de gehele organisatie, waarbij Weprocess ervoor zorgt dat het onderdeel proces en het ERP stuk kloppen en wij ervoor zorgen dat het technisch goed en veilig werkt."


Aanvulling

"We vullen elkaar goed aan!” Marloes voegt hieraan toe wanneer de samenwerking begon en wat er tot nu toe al is afgerond samen. “In december 2020 zijn we met elkaar gestart aan dit grootschalige project, inmiddels zijn we al vijf projecten verder. Het zijn allemaal mooie voorbeelden van hoe we samen bedrijven transformeren van een organisatie die vastzit in IT naar een veilige en flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.”

Met inmiddels al vijf succesvol afgeronde projecten is er al een mooie basis gelegd voor de samenwerking, maar er zijn gelukkig nog genoeg mooie uitdagingen voor de toekomst.

Groeimogelijkheden

Douwe voegt hieraan toe hoe hij de toekomst samen ziet. “Voor onszelf bij Fourtop ICT hebben we natuurlijk als doel Cloudine verder te ontwikkelen zodat zo veel mogelijk mensen blij worden van onze cloud werkplek en makkelijker kunnen werken. Samen met Weprocess is dit nog breder, per sector (zoals bijvoorbeeld onze Cloudine branches) kunnen we het nog verder ontwikkelen zodat het perfect past per organisatie.” Marloes sluit af. “Samen kunnen we nog beter inspelen op wensen. Er zijn nog genoeg uitdagingen en groeimogelijkheden met elkaar!” 

Lees de volledige case op de website van Fourtop ICT, via deze link.

De voordelen van Fourtop Cloudine?

  • Online samenwerken
  • Overal en altijd toegang tot je cloud omgeving
  • Makkelijk switchen van hardware indien nodig
  • Flexibel schalen bij groei van gebruikers of data
  • Besparing software en hardware (geen lokale of fysieke servers meer)
  • Automatische back-ups & optimale security

Zij over dit project

“Samen met Weprocess transformeren we organisaties met gevoel zowel technisch als functioneel. Zo zorgen we er samen voor dat de IT verandering als positief wordt ervaren, wat absoluut de basis is voor succes!”
Douwe van der Graaf
Sales & Marketing Manager bij Fourtop ICT

Wij over het project

“Samenwerken met Fourtop ICT is alsof we samen eigenlijk gewoon een bedrijf zijn, waardoor we de klant nog beter kunnen helpen met een goed eindproduct waar ze mee kunnen groeien.

Onze beide expertises zijn complementair aan elkaar en helpen klanten vooruit met een efficiënte, schaalbare en toekomstbestendige oplossing.”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024