Nieuwe helpdesk helpt klant nóg beter

Een praktisch systeem zodat vragen altijd bij de juiste persoon terechtkomt.

Optigroup BA Medical

Bij Weprocess werken we, samen met onze partners, voortdurend aan verbetering.

Een van de processen waarmee wij onze klanten helpen, is het faciliteren van een interne helpdesk, waarbij ons klant een centraal punt heeft om al hun supportvragen te stellen.

Daarom hebben we, samen met OptiGroup BA Medical, een helpdesk en kennisbank ontwikkeld via AFAS Insite. Beheerd door ons en beschikbaar voor alle vestigingen die onder OptiGroup BA medical vallen.

Het belang

Het maken van een database van klantvragen – én de antwoorden en oplossingen – geeft inzicht!
"We hebben samen met OptiGroup BA Medical, een helpdesk en kennisbank ontwikkeld via AFAS Insite. Beheerd door ons en beschikbaar voor alle vestigingen die onder OptiGroup BA medical vallen."

Efficiënt kennisbeheer en snelle oplossingen

De helpdesk is een browser-based systeem, gebaseerd op AFAS. Een ticketsysteem dat de communicatie faciliteert tussen Weprocess en OptiGroup BA medical.

Een praktisch systeem zodat vragen altijd bij de juiste persoon terechtkomt. Maar het is meer dan dat. We borgen kennis en informatie zoveel mogelijk en bouwen aan een database met oplossingen. Zo vind je als medewerker makkelijker en sneller zelf het antwoord op je vraag, zonder dat er een medewerker van Weprocess aan te pas hoeft te komen. 

Het belang van een database

Het maken van een database van klantvragen – én de antwoorden en oplossingen – geeft ons beter inzicht in wat de medewerkers van OptiGroup BA medical bezighoudt.

Welke issues spelen het meest? Vervolgens breiden we onze informatievoorziening op die zaken uit. Denk daarbij aan handleidingen en tutorials. Daarnaast kijken we hoe we het systeem nog meer kunnen optimaliseren en innoveren.  


Klantenservice door updates

Het gevolg hiervan is dat de klant veel makkelijker toegang heeft tot de informatie die ze het meest nodig hebben. Hierdoor worden zij zo min mogelijk gehinderd in hun dagelijkse werkzaamheden met meer efficiëntie als gevolg.

De database wordt continu bijgewerkt met nieuwe features en kennis, op basis van input van de klant. Ondertussen zorgt de nieuwe opzet van de helpdesk ervoor dat medewerkers  beter en sneller geholpen worden door een van onze Weprocess medewerkers. Sinds kort is de AFAS pocket app geïntroduceerd, hiermee kunnen de medewerkers ook hun vragen indienen via de app.  

De voordelen:

  • Centrale (interne) helpdesk
  • Inzicht in vragen medewerkers: database met vragen en antwoorden!
  • Tickets indienen via laptop of mobiel
  • Borgen van kennis en informatie
  • Als gevolg van inzicht worden handleidingen, tutorials en optimalisaties doorgevoerd!

Zij over dit project

“Professionele ondersteuning met behulp van de helpdesk”
"Door het implementeren van de helpdesk voor alle interne OptiGroup BA medical medewerkers heeft OptiGroup BA medical makkelijk toegang tot meerdere vragen en antwoorden.

Deze helpdesk wordt bemand door het Weprocess team waarbij onze expertise in IT en E-com benadrukt wordt, dit allemaal vanaf één plek voor de gehele business unite. Dit zal interne vragen sneller oplossen en problemen efficiënter afhandelen."

Wij over het project

“Doordat we meer duidelijkheid en overzicht creëren voor OptiGroup BA medical, leveren we een efficiëntere dienstverlening. We kunnen medewerkers van OptiGroup AB medical nu beter en sneller helpen. Ook is de ondersteuning inzichtelijker met deze helpdesk. Als veel dezelfde vragen binnenkomen, weten we dat we wat aan dat proces moeten doen.”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024