Integratie Shopware en Aspos voor Animals First

Hoe een koppeling tussen een webshop en kassasysteem zorgt voor een snellere en nauwkeurigere orderwerking!

Animals First, de online dierenwinkel

Vind alles voor jouw (huis)dier bij de online dierenwinkel Animals First. Bij Animals First staat de liefde voor dieren centraal.

Je kunt dan ook voor alles omtrent huisdieren bij ze terecht. De winkel en online shop bieden verschillende soorten en merken voer, speeltjes, snacks, voerbakken, manden en kussens, halsbanden en verzorgingsproducten.

Ze willen het beste voor jouw huisdier en zorgen voor goede producten met passend advies.

Integratie Shopware en Aspos

Animals First heeft naast de fysieke dierenwinkel ook een online shop. Deze webshop moest gekoppeld worden met het kassasysteem.

Wij hebben geholpen deze twee systemen met elkaar de verbinden. Hierbij is het van belang dat gegevens goed heen en weer geschoten worden voor een goede verwerking van orders en dus ook voor het voorraadbeheer.

Animals First had al een start gemaakt met de integratie, maar had onze expertise nodig voor het goed inrichten, optimaliseren en werkend krijgen van de verbinding.
“Animals First wilde een integratie tussen Shopware en Aspos. We hebben de koppeling opgezet en geïmplementeerd, rekening houdend met basis en specifieke vereisten.

De integratie heeft geleid tot een snellere en nauwkeurigere orderverwerking, waardoor Animals First efficiënter kan werken en klanten beter van dienst kan zijn.”

De koppeling opzetten en optimaliseren

Animals First heeft gekozen voor een plug&play  koppeling. Echter in de praktijk bleek dit tegen te vallen. Het instellen van basis, maar ook specifieke wensen zorgde ervoor dat Animals First onze hulp heeft ingeschakeld.

Zo liep Animals First aan tegen een BTW probleem. Door een verkeerde instelling werd er geen controle gedaan op BTW code, waardoor er continu nieuwe BTW codes werden aangemaakt met als gevolgd een vervuild systeem vol met allerlei BTW codes. Door de juiste mapping van datavelden met een juiste controle erop, is dit probleem opgelost waardoor de database niet meer werd vervuild.

Anders dan anders

De samenwerking was kort en krachtig en moest op de momenten dat er geen klanten in de winkel geholpen moesten worden. Dus geen gebruikelijke Team meetings om het implementatieproject door te spreken, maar telefonisch overleg.

We begrijpen dat de klant altijd voorgaat en de ‘business’ gewoon moet blijven draaien. Ondanks dat de samenwerking daardoor ‘anders dan anders’, wisten we toch een goede flow met elkaar te krijgen om de juiste stappen te zetten in het project.

Middleman

Omdat Animals First een drukke dierenwinkel is, zijn wij ook de middelman geweest die het stukje uitleg naar de websitebouwer en de kassasysteem leverancier geweest, want naast het opzetten van de koppeling tussen twee systemen, is Animals First ook bezig met de website te vernieuwen.

Wij hebben de klantvraag vertaald naar de technische taal van de softwareleveranciers waardoor we hebben bijgedragen aan het versnellen van dit proces en e.e.a. vergemakkelijkt voor de klant.

Resultaten en voordelen:

  • Snellere orderverwerking
  • Up-to-date voorraadoverzicht winkel
  • Realtime voorraad zichtbaar op de website
  • Efficiënter werken, dus meer tijd voor de klant
  • Geoptimaliseerde customer experience
  • Verbeterde customer happiness

Zij over dit project

“Samen met Weprocess hebben we mooie stappen gezet in het opzetten van de nieuwe website en het koppelen van de benodigde systemen.

Korte lijnen en duidelijke communicatie hebben ervoor gezorgd dat ik precies wist waar ik aan toe was en welke stappen er gezet moesten worden tijdens de implementatie.”

Wij over het project

“Het werken met een echte MKB’er zoals Animals First is waarom Weprocess is ontstaan en waarvoor Weprocess bestaat!

We begrijpen dat het draait om de ‘winkel’, of deze nu fysiek of online is,  draaiende te houden. Animals First had geen tijd voor ellelange vergaderingen of om zich te verdiepen in de technische rompslomp.

De integratie moest gerealiseerd worden terwijl de winkel gewoon draaide en in de winkel klanten aanwezig waren. Geen poespas, maar efficiënt de zaken aanpakken zonder dat de klant er omkijken naar heeft!”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024