Koppeling CCV Shop met Exact Online d.m.v. OrderChief

Een succesvolle website moet kunnen vertrouwen op een goedlopende orderflow!

Truckjunkie: De winkel voor jouw vrachtwagen accessoires!

Truckjunkie is dé online webshop voor de vrachtwagen liefhebber.

Op hun website vind je alles voor de styling van je vrachtwagen. Of je nu in een Scania, Volvo, DAF of ander merk vrachtwagen rijdt, met de accessoires van Truckjunkie steel jij de show!

De webshop heeft alles voor de vrachtwagen. Of het nu gaat om styling, gadgets, interieur of exterieur, het is allemaal eenvoudig te bestellen via de webshop!

OrderChief koppeling Exact Online en CCV Shop

Truckjunkie heeft een zeer druk bezochte webshop voor vrachtwagen accessoires.

Dagelijks worden er honderden bestellingen geplaatst, ook internationaal. Deze orders moeten goed geregistreerd en verwerkt worden.

Daarvoor is een goede koppeling nodig tussen de systemen van Truckjunkie. Zeker omdat de koppeling die Truckjunkie eerst gebruikte, de orderstroom niet goed aankon, waardoor er vaak handmatige handelingen nodig waren.

Daarom is gekozen voor OrderChief! OrderChief heeft de koppeling tussen Exact Online en CCV Shop gebouwd op de specifieke wensen van Truckjunkie.

Wij hebben in dit project als ‘middleman’ gefungeerd tussen Truckjunkie en OrderChief. Door onze ervaring met de vorige koppeling van Truckjunkie wisten wij precies wat de wensen en behoeften waren van de klant.
“Een koppeling opzetten voor een goedlopende webshop als die van Truckjunkie is een spannend proces.

Voordat je live kunt, moet alles goed getest zijn en alle specifieke wensen goed werken.

Er mogen onder geen beding orders “tussen wal en schip vallen’. Samen met OrderChief is dit proces vlekkeloos verlopen en Truckjunkie heeft tijdens de livegang geen order misgelopen!”

Samenwerking

Truckjunkie had behoefte aan een goede en betrouwbare koppeling die de ‘samenwerking’ tussen Exact Online en CCV Shop optimaliseerde. Door het volume van de orders en de internationale klanten van Truckjunkie was dit een belangrijk punt.

Door de internationale orders, heb je ook te maken met verschillende soorten BTW tarieven en codes. Een goede inrichting van de integratie is hiervoor nodig.

Om de koppeling te kunnen bouwen is er uiteraard een meeting geweest tussen de stakeholders van Truckjunkie, OrderChief en Weprocess. De scope van het project is goed vastgelegd en aan de hand van actiepunten zijn alle partijen aan de slag gegaan.

Soepele overgang

Om een soepele overgang te garanderen is het essentieel dat er goed getest wordt en de scope goed nageleefd wordt.

Komen de gegevens van A naar B en terug als dat nodig is? Het hebben van een testomgeving in deze projecten is dan ook onmisbaar, want de day-to-day business moet gewoon doorgaan. De business van Truckjunkie gaat 24/7 door, waardoor er ook niet s ’avond of in het weekend getest kon worden.

De huidige koppeling moest blijven draaien, terwijl er druk aan de nieuwe koppeling gewerkt werd.

Een goede planning en korte, maar krachtige lijnen in de communicatie maakten dat de integratie van de OrderChief koppeling soepel is verlopen!

Middleman

Ook bij Truckjunkie hebben we als middelman gefungeerd.

Door onze kennis van de vorige koppeling en het begrijpen van de processen van de klant, hebben we gezorgd dat er snelle stappen gezet konden worden. Het gehele proces vanaf de kick-off tot livegang heeft iets meer dan een maand gekost. En dat terwijl de koppeling nieuw was voor OrderChief!

Een resultaat waar wij, maar ook de klant zeer tevreden over zijn!

Resultaten en voordelen:

  • Geoptimaliseerde orderflow
  • Optimalisering van het gehele orderproces
  • Inzicht in data voor Truckjunkie en hun klanten
  • Snellere en efficiëntere orderverwerking
  • Efficiënter werken, dus meer tijd voor de klant
  • Vermindering van foutmarges

Zij over dit project

“De samenwerking met Weprocess liep al vanuit de oude koppeling. Omdat wij daar niet tevreden over waren hebben wij Weprocess om advies gevraagd.

De koppeling met OrderChief heeft ervoor gezorgd dat de orders goed in de systemen geregisteerd worden en we geen handmatige orders meer hoeven in te voeren.

Hierdoor kunnen we efficiënter werken en hebben de collega’s tijd voor optimalisaties van het orderproces.”

Wij over het project

“Kort en krachtig, zo willen we dit project omschrijven. Door de korte lijnen die we met zowel Truckjunkie en OrderChief hadden is dit project soepel verlopen en was de livegang met een nieuwe koppeling een fluitje van een cent!

Nog veel belangrijker, de klant is tevreden en heeft de handen vrij voor werkzaamheden die er toe doen!”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024