Soepele gegevensuitwisseling tussen Exact Online en CCV shop

Bedrijfsvoering naar een hoger niveau tillen!

Een professioneel familiebedrijf!

Scanwic Food Services is importeur en leverancier van niet-alcoholische drank concepten voor professioneel gebruik.

Zij leveren hun producten zoals koffie, thee, ijskoffie, smoothies, ijsthee en fruitsappen aan voornamelijk horecabedrijven in Nederland, België en Duitsland.

Zij vertegenwoordigen diverse internationale merken. Naast de import en distributie van diverse merken heeft Scanwic ook eigen merken, waaronder: Isino, Solkys en Scanwic Juice.

Startpunt

Als partner van APIcenter zijn we in contact gekomen met Scanwic. In eerste instantie voor een SLA op de lopende koppeling welke het startpunt is geweest voor een mooie samenwerking en al snel volgde er een update op de huidige integratie.

Zo hebben we de orderflow tussen CCV shop en Exact online geautomatiseerd.

"Onze missie was duidelijk: Scanwic begeleiden naar een soepele gegevensuitwisseling tussen hun Exact Online en CCV Shop-systeem."

Soepele gegevensuitwisseling tussen Exact Online en CCV shop

Onze missie was duidelijk: Scanwic begeleiden naar een soepele gegevensuitwisseling tussen hun Exact Online en CCV Shop-systeem. Dit betekende niet alleen het opzetten van een gestroomlijnde salesorderflow, maar ook het integreren van specifieke functies om hun bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen.

 De eerste stap was het identificeren van de specifieke wensen van Scanwic. Dit omvatte onder meer het implementeren van een vaste prijslijst, verzendkosten en magazijn. Daarnaast was er een duidelijke vraag naar geavanceerde BTW verwerking en het behoud van de juiste adresstructuur.

 Gebaseerd op de vastgestelde vereisten hebben we de integratie tussen Exact Online en CCV Shop opgebouwd en geïmplementeerd. Hierbij hielden we rekening met de complexiteit van het scheiden van BTW-tarieven en het behouden van de adresstructuur. Door het scheiden van de btw tarieven wordt er in de order gekeken welk BTW percentage er gebruikt moet worden, zodat deze goed wordt gehanteerd over de verzendkosten.

Zonder testen geen livegang

Vóór de lancering hebben we uitgebreide tests uitgevoerd om zeker te zijn dat we alle mogelijke scenario's en variaties onder de loep namen. We hebben diverse orders getest, waaronder afwijkende bezorgadressen, internationale bestellingen en orders met uiteenlopende BTW percentages.

Tijdens de overgangsperiode naar de livefase hebben we Scanwic ondersteund om een vlekkeloze overgang te verzekeren. Gedurende twee weken werkten we zij aan zij om eventuele onverwachte uitdagingen aan te pakken en op te lossen.

Voortgang van de samenwerking:

Nu de koppeling geoptimaliseerd is bieden we ondersteuning door middel van een Service Level Agreement (SLA). Dit biedt niet alleen toegang tot onze technische ondersteuning, maar stelt ons ook in staat om proactief problemen te monitoren en aan te pakken, waardoor hun bedrijfsactiviteiten zonder haperingen verlopen.

Resultaten en voordelen:

  • De geïmplementeerde integratie heeft een duidelijke verbetering teweeggebracht in de operationele slagkracht van Scanwic.
  • De salesorderflow is nu gestroomlijnd, wat resulteert in een snellere en nauwkeurigere orderverwerking.
  • Dankzij de nieuwe BTW verwerking en behouden van de adresstructuren, wordt verwarring in de administratie voorkomen.
  • De grondige testfase heeft potentiële knelpunten vroegtijdig geïdentificeerd en aangepakt, waardoor de livegang soepel kon verlopen.
  • Besparing software en hardware (geen lokale of fysieke servers meer)

Zij over dit project

"Snelle en correcte leveringen aan meer dan 600 relaties in de hospitality branche!"
“Dagelijks bestellen onze relaties producten via onze website. Om deze bestellingen snel en foutloos in ons systeem te krijgen is het belang van een goede en betrouwbare orderflow essentieel.

Om dit proces actief te monitoren, en bij eventuele onderbrekingen in te grijpen, maken wij gebruik van de diensten van WeProcess.

Hiermee draagt Weprocess bij aan een belangrijk onderdeel in onze bedrijfsprocessen, namelijk zorgdragen voor snelle en correcte leveringen van meer dan 600 relaties in de hospitality branche.”

Wij over het project

"Het is altijd even zoeken waar een bestaande koppeling geoptimaliseerd moet worden. Door een Integratie update te doen hebben we de gehele koppeling doorlopen en de punten aangepakt waar Scanwic tegenaan liep.

De koppeling staat nu goed, waardoor de SLA voldoet om foutmeldingen en monitoring goed en professioneel aan te pakken. We kijken ernaar uit om de fijne samenwerking voort te zetten!”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

AFAS ERP implementatie Bakker Magnetics!

Ontwikkelen, testen en produceren van magnetische oplossingen en producten. Dat is wat Bakker Magnetics doet. Met meer dan 45 jaar kennis en ervaring én een pragmatische aanpak realiseert Bakker Magnetics altijd de juiste oplossing voor ieder magnetisch project.

Launch nieuwe website Cemex

Cemex maakte gebruik van een maatwerk webshop die niet bracht wat zij wilden. Zij gingen van een op maat gemaakte Magento module, naar een schaalbare SaaS oplossing.

Implementatie centraal ERP-systeem Hygos Group

De Hygros Group bestaat uit zo’n 17 groothandels en is nog steeds groeiende. Wij hielpen hen bij de implementatie van AFAS als centraal ERP-systeem.

Samen de klant volledig helpen met een soepele ICT transitie

Het doel was de live webshop van sanitaklompen.nl in een middag te koppelen met AFAS. De koppeling zelf was redelijk ‘plug & play’, waardoor wij op zoek zijn gegaan naar een IPaaS oplossing in plaats van de traditionele development koppeling.

Copyright © Weprocess 2024