Efficiënter werken met Microsoft Teams klantportal

Weprocess heeft een klantportal ingericht voor WeCallForYou, waarbij de customer journey in kaart is gebracht en Microsoft Teams als uitgangspunt is genomen.

Eén centrale plek

WeCallForYou (WCFY) verzorgt telefonische acquisitie en telefoonservice voor met name IT-bedrijven en bedrijven die zich bezighouden met zonne-energie, maar is ook in andere branches zeer succesvol. Het bedrijf groeit snel en van daaruit ontstaat de behoefte om klantprocessen efficiënter in te richten.

Zoals het opslaan en ordenen van rapportages en documentatie, toegankelijk voor klanten en op één centrale plek, zodat overbodige mails en telefoontjes niet nodig zijn.

Customer Journey

Weprocess heeft een klantportal ingericht voor WCFY.
We begonnen met een nulmeting en het in kaart brengen van de customer journey. 
"Processen zijn nu voor elke klant hetzelfde, wat ook het inrichten voor nieuwe klanten makkelijker en professioneler maakt. Alles is nu heel schaalbaar."

Microsoft Teams

Weprocess heeft daarom een klantportal ingericht voor WCFY.
We begonnen met een nulmeting en het in kaart brengen van de customer journey. 

Dat wil zeggen: een weergave van alle contactmomenten tussen WCFY en haar klanten, inclusief documenten die gedeeld worden. Zo ontstond een flow die we visueel gemaakt hebben. Deze flow stond aan de basis van de herinrichting. Omdat WCFY al werkte met Microsoft Teams, was dat ons uitgangspunt. 

Kijken naar de toekomst

Dat heeft als voordeel dat WCFY daarmee kan blijven werken. Bovendien kan er héél veel in Teams: agenda’s delen, planningen centraliseren en ook externe software koppelen.
Het door ons gebouwde klantportal heeft ertoe geleid dat er minder telefoontjes en mails met klanten nodig zijn.

Processen zijn nu voor elke klant van WCFY hetzelfde, wat ook het inrichten voor nieuwe klanten makkelijker en professioneler maakt. Alles is nu heel schaalbaar. 

Dit klantportal faciliteert dus ook de toekomstige groei van WCFY.

De voordelen van Teams als klantportal?

  • Gelijke processen voor alles WCFY klanten
  • Werken met een bekend systeem voor het WCFY team.
  • Centralisatie van klantgegevens, waardoor er minder telefoontjes en mailcontact met de klant nodig is.
  • Professionele werkwijze naar de klant.
  • Plug & Play

Zij over dit project

"Plug and Play!"
“Weprocess heeft de wensen en behoefte van WCFY vertaald in een mooie en efficiënte oplossing. Wat heel waardevol is, is dat we het voor nieuwe klanten helemaal zelf kunnen opzetten.

Wat Weprocess voor ons heeft gebouwd is in principe plug-and-play. Dat maakt het makkelijker voor onze medewerkers. Zij profiteren van een eenduidige werkwijze.”
Monique Hoogkamer
Directeur WeCallForYou

Wij over het project

“Microsoft Teams wordt nog veel gezien als een tool voor videobellen, interne communicatie en documentatie, terwijl je er zoveel meer mee kan. Door een hele functionele inrichting te maken die steeds gekopieerd kan worden, kan WCFY nu iedere klant voorzien van een eigen klantportal, waarin zij altijd alles kunnen terugvinden en vragen kunnen stellen.

Dat scheelt veel communicatie over en weer en daarmee ook tijd. Het brengt meer structuur in het werk.”

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Onze andere cases

Slimme koppeling tussen Brincr en Shopify voor Gloovy Eco Gloves

Eerste volledige circulaire handschoen op de markt

Gloovy biedt het eerste volwaardige alternatief voor de huidige (vervuilende) wegwerp handschoenen. Wereldwijd worden er jaarlijks miljarden handschoenen gebruikt, weggegooid en uiteindelijk verbrand. Dit resulteert in een enorme belasting voor het milieu.

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie!

Integraties tussen Brincr en diverse systemen voor optimale efficiëntie! Over Brincr: De meest gebruiksvriendelijke handelssoftware voor MKBMet Brincr krijgen ambitieuze (groot)handelsbedrijven en webwinkels grip en inzicht in hun orders, voorraad en relatiebeheer.Inzicht, overzicht en grip. Iedere groothandel en webshop die ordergericht werkt, heeft daar behoefte aan. Brincr is de flexibele en gebruiksvriendelijke online oplossing voor […]

Een automatisch fulfilment proces tussen Brincr en Monta voor Olcay Gulsen Beauty

Olcay Gulsen Beauty een sterk merk met een snelgroeiende e-commerce business. Om de logistieke processen van haar bedrijf te optimaliseren, was het merk op zoek naar een oplossing die de voorraad en orderverwerking tussen hun voorraadsysteem en fulfilment center naadloos kon automatiseren en stroomlijnen. Daarbij stuitte ze op het probleem dat er nog geen koppeling bestond tussen haar systemen, Brincr voor voorraadbeheer en Monta voor logistiek en fulfilment. Het was tijd om efficiënter te gaan werken en via Brincr werd Weprocess ingeschakeld om deze automatiseringte realiseren.

Succesvolle EDI-koppeling met AFAS via Transus

Soms komen er weleens uitdagingen op je pad, waarvan je de impact later pas inziet. Zo ook met de uitdaging van onze klant Cemex en dus ook op ons pad als hun vaste IT Service Management partner! Een grote supermarktketen had hen gevraagd om een EDI-koppeling (Electronic Data Interchange) op te zetten. Deze koppeling zorgt ervoor dat digitale gegevens zoals bestellingen, pakbonnen en facturen snel en foutloos tussen bedrijven worden uitgewisseld. En dit was precies waar Cemex op dat moment klaar voor was, omdat ze net waren overgestapt op AFAS, hun nieuwe ERP-systeem.

Copyright © Weprocess 2024