Efficiënter werken met Microsoft Teams klantportal

WeCallForYou (WCFY) verzorgt telefonische acquisitie en telefoonservice voor met name IT-bedrijven en bedrijven die zich bezighouden met zonne-energie, maar is ook in andere branches zeer succesvol.
Het bedrijf groeit snel en van daaruit ontstaat de behoefte om klantprocessen efficiënter in te richten. 

Zoals het opslaan en ordenen van rapportages en documentatie, toegankelijk voor klanten en op één centrale plek, zodat overbodige mails en telefoontjes niet nodig zijn.

Weprocess heeft daarom een klantportal ingericht voor WCFY.
We begonnen met een nulmeting en het in kaart brengen van de customer journey. 

Dat wil zeggen: een weergave van alle contactmomenten tussen WCFY en haar klanten, inclusief documenten die gedeeld worden. Zo ontstond een flow die we visueel gemaakt hebben. Deze flow stond aan de basis van de herinrichting. Omdat WCFY al werkte met Microsoft Teams, was dat ons uitgangspunt. 

Dat heeft als voordeel dat WCFY daarmee kan blijven werken. Bovendien kan er héél veel in Teams: agenda’s delen, planningen centraliseren en ook externe software koppelen.
Het door ons gebouwde klantportal heeft ertoe geleid dat er minder telefoontjes en mails met
klanten nodig zijn.

Processen zijn nu voor elke klant van WCFY hetzelfde, wat ook het inrichten voor
nieuwe klanten makkelijker en professioneler maakt. Alles is nu heel schaalbaar. 

Dit klantportal faciliteert dus ook de toekomstige groei van WCFY.

Edit.1 (44 van 62)
4

Zij over het project

"Plug-and-Play"

“Weprocess heeft de wensen en behoefte van WCFY vertaald in een mooie en efficiënte oplossing. Wat heel waardevol is, is dat we het voor nieuwe klanten helemaal zelf kunnen opzetten. Wat Weprocess voor ons heeft gebouwd is in principe plug-and-play. Dat maakt het makkelijker voor onze medewerkers. Zij profiteren van een eenduidige werkwijze.” Monique Hoogkamer - WeCallForYou

Wij over het project

“Microsoft Teams wordt nog veel gezien als een tool voor videobellen, interne communicatie en documentatie, terwijl je er zoveel meer mee kan. Door een hele functionele inrichting te maken die steeds gekopieerd kan worden, kan WCFY nu iedere klant voorzien van een eigen klantportal, waarin zij altijd alles kunnen terugvinden en vragen kunnen stellen. Dat scheelt veel communicatie over en weer en daarmee ook tijd. Het brengt meer structuur in het werk.”

Marloes de Ruiter – Directeur Weprocess

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Andere projecten projecten

Weprocess is een groep van enthousiaste IT & e-commerce professionals die niets liever doen dan mooie, duurzame en schaalbare projecten neerzetten. 

Benieuwd?

Samen de klant volledig helpen met een soepele ICT transitie

Samen met Fourtop ICT implementeren wij Office365. Met inmiddels al vijf succesvol afgeronde projecten is er al een mooie basis gelegd voor de samenwerking...

Bekijk project >