Whitepaper:
 Het voorkomen van vertragingsfactoren bij Softwarekoppelingen.

Intro:

Het opzetten van softwarekoppelingen brengt uitdagingen met zich mee, maar door het bundelen van de ervaring van Weprcess, kunnen we vertragingen voorkomen.

 

Deze Whitepaper biedt niet alleen inzicht in de uitdagingen, maar ook praktische stappen om elk probleem aan te pakken. 
Onderstaand hebben wij de meest voorkomende vertragingsfactoren omschreven:

De meest voorkomende vertragingsfactoren:
1. Het genereren van testomgevingen duurt lang:
Het opzetten van een nauwkeurige testomgeving vereist planning en precisie.
Een gedetailleerd plan, automatisering, en het gebruik van realistische datasets
bevorderen de efficiëntie. Zorg voor een 1-op-1 kopie van de live omgeving om
een grondige test van het complete geheel mogelijk te maken.


2. API-limieten bereikt:
Voorkom autorisatieproblemen door proactief de tijdelijke API-limieten te
monitoren. Let op de hoeveelheid op te halen data, optimaliseer
gegevensstromen en overweeg het aanvragen van hogere limieten om onnodige
belemmeringen te vermijden.


3. Geen vaste werkwijze:
Inconsistenties en fouten ontstaan door het ontbreken van gestandaardiseerde
procedures. Implementeer gestructureerde processen, ontwikkel een uniforme
werkwijze en verzorg training om efficiëntie te verhogen en fouten te
minimaliseren.


4. Geen kennis van de applicaties:
Gebrek aan kennis over gebruikte applicaties vertraagt het proces. Verdiep je in
de applicatie en kies partners die passen bij jouw behoeften, waardoor
samenwerking efficiënter wordt.


5. Vrije velden (Custom Fields):
Ontwikkel een duidelijke strategie voor gegevensconversie, vereenvoudig waar
mogelijk en documenteer zorgvuldig. Zorg dat custom fields in beide applicaties
correct worden ingesteld voor een soepele gegevensuitwisseling.

6. Custom producten:
Zorg ervoor dat de gebruikte software custom producten ondersteunt en
configureer dit correct voor naadloze integratie.


7. Business Rules:
Verkrijg de nodige kennis om specifieke vereisten te vertalen naar effectieve
business rules en zorg voor een soepele gegevensverwerking.


8. Filteringen:
Optimaliseer filterinstellingen, evalueer regelmatig en zorg voor effectieve
gegevensstroombeheersing om onnodige dataoverdracht te voorkomen.


9. Onvoldoende Testen:
Stel gedetailleerde testplannen op, voer uitgebreide tests uit op alle niveaus en
identificeer problemen vroegtijdig voor een robuuste implementatie.


10. Het Hebben van een niet haalbare Deadline:
Voorkom onrealistische druk door realistische deadlines vast te stellen.
Communiceer duidelijk met belanghebbenden en benadruk het belang van
kwaliteit boven snelheid.

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Of lees onze andere artikelen

Vergrijzing, minder digitale vaardigheden op de arbeidsmarkt en personeelstekort in de IT: Uitdagingen en oplossingen

Het MKB staat voor een aantal ingrijpende uitdagingen die de manier waarop bedrijven opereren fundamenteel beïnvloeden op het vlak van IT.

De veelvoorkomende misvattingen over softwarekoppelingen

Het implementeren van koppelingen tussen verschillende softwareprogramma’s kan voor MKB-bedrijven een uitdagende taak zijn.

EDI en het MKB: een perfecte match?

Electronic Data Interchange (EDI) een term die niet onbekend is voor veel MKB bedrijven. Wat is dit nu precies en waarom is het zo belangrijk voor het midden- en kleinbedrijf?

The budget-friendly IT solution! 

IT is onmisbaar voor jouw bedrijf. Maar wat doe je als je geen budget hebt voor een eigen IT’er of IT-team? Gelukkig zijn er genoeg opties om toch je IT-behoeften te vervullen zonder eerst een bank te moeten overvallen 😉. Hier zijn enkele slimme en kosteneffectieve oplossingen.

De invloed van prijsstructuren op digitalisering en softwarekeuze 

Nieuwe software aanschaffen om processen de digitaliseren en automatiseren brengt een prijskaartje met zich mee. Logisch, want in goede software moet je investeren.

Terug naar structuur: Hoe een CRM je helpt het overzicht te houden in je werkzaamheden 

In de dagelijkse hectiek is het gemakkelijk om het overzicht te verliezen in je werkzaamheden.
Gelukkig is er een hulpmiddel dat deze problemen kan aanpakken: een Customer Relationship Management (CRM) systeem.

Copyright © Weprocess 2024