Whitepaper:
 Het voorkomen van vertragingsfactoren bij Softwarekoppelingen.

Intro:

Het opzetten van softwarekoppelingen brengt uitdagingen met zich mee, maar door het bundelen van de ervaring van Weprcess, kunnen we vertragingen voorkomen.

 

Deze Whitepaper biedt niet alleen inzicht in de uitdagingen, maar ook praktische stappen om elk probleem aan te pakken. 
Onderstaand hebben wij de meest voorkomende vertragingsfactoren omschreven:

De meest voorkomende vertragingsfactoren:
1. Het genereren van testomgevingen duurt lang:
Het opzetten van een nauwkeurige testomgeving vereist planning en precisie.
Een gedetailleerd plan, automatisering, en het gebruik van realistische datasets
bevorderen de efficiëntie. Zorg voor een 1-op-1 kopie van de live omgeving om
een grondige test van het complete geheel mogelijk te maken.


2. API-limieten bereikt:
Voorkom autorisatieproblemen door proactief de tijdelijke API-limieten te
monitoren. Let op de hoeveelheid op te halen data, optimaliseer
gegevensstromen en overweeg het aanvragen van hogere limieten om onnodige
belemmeringen te vermijden.


3. Geen vaste werkwijze:
Inconsistenties en fouten ontstaan door het ontbreken van gestandaardiseerde
procedures. Implementeer gestructureerde processen, ontwikkel een uniforme
werkwijze en verzorg training om efficiëntie te verhogen en fouten te
minimaliseren.


4. Geen kennis van de applicaties:
Gebrek aan kennis over gebruikte applicaties vertraagt het proces. Verdiep je in
de applicatie en kies partners die passen bij jouw behoeften, waardoor
samenwerking efficiënter wordt.


5. Vrije velden (Custom Fields):
Ontwikkel een duidelijke strategie voor gegevensconversie, vereenvoudig waar
mogelijk en documenteer zorgvuldig. Zorg dat custom fields in beide applicaties
correct worden ingesteld voor een soepele gegevensuitwisseling.

6. Custom producten:
Zorg ervoor dat de gebruikte software custom producten ondersteunt en
configureer dit correct voor naadloze integratie.


7. Business Rules:
Verkrijg de nodige kennis om specifieke vereisten te vertalen naar effectieve
business rules en zorg voor een soepele gegevensverwerking.


8. Filteringen:
Optimaliseer filterinstellingen, evalueer regelmatig en zorg voor effectieve
gegevensstroombeheersing om onnodige dataoverdracht te voorkomen.


9. Onvoldoende Testen:
Stel gedetailleerde testplannen op, voer uitgebreide tests uit op alle niveaus en
identificeer problemen vroegtijdig voor een robuuste implementatie.


10. Het Hebben van een niet haalbare Deadline:
Voorkom onrealistische druk door realistische deadlines vast te stellen.
Communiceer duidelijk met belanghebbenden en benadruk het belang van
kwaliteit boven snelheid.

Heb jij ook een uitdaging voor ons?

Of lees onze andere artikelen

Omgaan met een leverancier die zijn afspraken niet nakomt: Wat te doen? 

Het hebben van betrouwbare leveranciers is onmisbaar voor een succesvolle bedrijfsvoering. Helaas kunnen zelfs de meest zorgvuldig gekozen partners soms hun afspraken niet nakomen, wat kan leiden tot verstoringen in je bedrijfsprocessen.

Gelukkig kan je hier iets aan doen: Projectmanagement!

Het samenvoegen van systemen bij bedrijfsovernames: uitdagingen & oplossingen

Wanneer twee bedrijven samenkomen door middel van een overname, wordt het syncen van IT-systemen vaak beschouwd als een van de meest complexe aspecten van het integratieproces.
Wij hebben al aardig wat implementaties na bedrijfsovernames meegemaakt en in dit artikel zullen we enkele van de belangrijkste uitdagingen bespreken die zich kunnen voordoen.

Hoe maak je een goede blueprint van je software? 

Is een goede blueprint onmisbaar? Ja! Volgens ons zeker. De blueprint oftewel je blauwdruk, ontwerp of plan vormt het fundament waarop je software wordt gebouwd – het stelt je in staat om je visie te vertalen naar concrete stappen en functionaliteiten.

Schaduwdraaien: wat houdt het in en welke voordelen geeft het je?

Schaduwdraaien oftwel de generale repatitie van je nieuwe systeem. Het is niet altijd nodig, maar wordt wel vaak gedaan tijdens een project. Maar waarom?

De rol van een tussenpersoon: Verbinding tussen klant en leverancier 

Tijdens projectmanagement, vooral binnen IT en digitale transformatie, is het belangrijk om een soepele communicatie en samenwerking te waarborgen tussen de klant en de leverancier. Een belangrijke factor die dit mogelijk maakt, is de aanwezigheid van een deskundige tussenpersoon, iemand die bedreven is in het maken van een effectieve vertaalslag tussen de twee partijen.

Het ecosysteem van Weprocess

We geloven niet alleen in samenwerking, maar hebben een ecosysteem waarin alle betrokken partijen hetzelfde doel hebben.

Copyright © Weprocess 2024